Hieronder vindt u inspiratietips en goede voorbeelden op het gebied van Eten en drinken

  • Ambassadeur van het (verbeterde) restaurant
    Menno Simons

    Eén van de meest in het oogspringende voorzieningen in het Menno Simons is het restaurant. Qua uitstraling is het restaurant een kruising tussen een grand café en bruine kroeg. Het oogt er gezellig en ontspannen en heeft ruime openingstijden.

    Tip: Betrek (informeer) de menucommissie van het Menno Simons bij de stappen die genomen worden om de menusamenstelling te verbeteren en vraag hen ook ambassadeur te zijn van het restaurant (door anderen te vertellen over de ingezette verbeteringen).

    Overweeg om de muren in het restaurant van een verfbeurt (wit) te voorzien om de uitstraling licht/fris te houden.

  • Vertegenwoordiger hotel/horeca uitnodigen
    Menno Simons

    Vraag een vertegenwoordiger van een hotel of horecagelegenheid in de buurt om mee te kijken naar de sfeer en ontvangst in het Menno Simons. Zij hebben vast vanuit hun eigen ervaring tips over hoe je qua uitstraling en ontvangst kleine, praktische verbeteringen kunt door voeren om het restaurant nog aantrekkelijk te maken (voor de buurtbewoners).

Hieronder vindt u inspiratietips en goede voorbeelden op het gebied van zinvolle dagbesteding

  • Samen hobby-en
    Menno Simons

    Inventariseer bij bewoners, bezoekers en buurtbewoners of zij hun hobby (kaarten, treinen, modelbouwen, bloemschikken, creatieve clubs) uit willen oefenen in het Menno Simons en of bewoners mogen aansluiten bij het uitoefenen van de hobby.

Hieronder vindt u inspiratietips en goede voorbeelden op het gebied van communicatie

Hieronder vindt u inspiratietips en goede voorbeelden op het gebied van leefomgeving

  • Privacy tijdens verzorging
    Menno Simons

    In relatie tot de woonsfeer komt ook de privacy in de eigen kamer aan bod. Het gebeurt wel eens dat er iemand (familie/bekenden) een woning binnenloopt als een medewerker net bezig is met de verzorging van een bewoner. Dit kan ongemakkelijk zijn.

    Tip: Cre√ęer een systeem waardoor je kunt zien of op dat moment de verzorging van een bewoner plaatsvindt. Bijvoorbeeld met een deurhanger die je ook in hotels ziet ‚Äėniet storen‚Äô of door als verzorging/bewoner de deur aan de binnenkant op slot te draaien.

  • Bereikbaarheid winkelcentrum
    Menno Simons

    De bereikbaarheid van Winkelcentrum Rooswijk komt aan de orde. De route naar de winkels is niet optimaal, maar vooral de winkels zijn niet wielvriendelijk. Enkel de Kruidvat heeft een plank neergelegd waardoor je met rolstoel, rollator of kinderwagen naar binnen kunt.

    Tip: Zoek een contactpersoon bij de winkeliersvereniging (of benader de winkelstraatmanager bij het stadsdeel) om de begaanbaarheid van de winkels voor een persoon met rolstoel of rollator onder de aandacht te brengen.

  • Knelpunten in de openbare ruimte
    Menno Simons

    In de begaanbaarheid van de directe omgeving van het Menno Simons is in de ogen van de aanwezigen nog een en ander te verbeteren. Er zijn veel stoeptegels die omhoog komen, waardoor de routes om het huis moeilijk begaanbaar zijn als je minder goed ter been bent.

    Tip: Meld het als bewoners bij het stadsdeel als er knelpunten in de openbare ruimte geconstateerd worden. Dit jaar staat op de planning van het stadsdeel om de stoepen aan te pakken, te egaliseren. Met meldingen kun je het best terecht bij het digitale meldpunt openbare ruimte (website zuid.amsterdam.nl). Maar ook kan via 14020 telefonisch contact worden gezocht. Klachten worden vaak binnen 3 werkdagen verholpen. Zorg daarnaast als Menno Simons of bewonerscommissie ook voor een vast contactpersoon bij het stadsdeel.