Evean Twiskehuis brengt de kok terug in de keuken


Oorspronkelijk werd er vers gekookt in huis. Daarna is besloten om o.a. de eetvoorzieningen meer te centraliseren en is Twiskehuis geregenereerde maaltijden gaan aanbieden. Dit viel niet in de smaak bleek uit de slechte c.q. score. Een ware ÔÇśrevolutieÔÇÖ onder de bewoners kwam tot stand die dreigden te gaan eten bij de patatboer. Evean Twiskehuis nam het signaal serieus en heeft geluisterd naar de bewoners en cli├źntenraad.

Wat houdt het in?

In 2015 is weer een kok terug gebracht in de keuken en sindsdien wordt er vers gekookt. Vervolgens heeft de cli├źntenraad opnieuw een een enqu├¬te gehouden onder de bewoners. Van de ondervraagde bewoners is nu 100% erg tevreden over de maaltijd en de kok is weer trots op zijn werk.
Het aantal externe klantenpashouders neemt toe. Mensen blijven weer eten.

Contactpersoon

Dhr. Moses (cli├źntenraad)/locatiemanager

Kosten

Samenwerking tussen zorg en facilitaire dienst, budgetten zijn minder strak gescheiden.
Niet de financi├źn, maar de kwaliteit van zorg en de wens van de bewoner zijn leidend.
En er komt nu meer geld binnen doordat externe klantenpashouders mee eten.