Met familie in gesprek over dagbesteding en vakantie

De verwachtingen van familie en cliƫnt ten aanzien van wat de zorgaanbieder kan realiseren aan welzijn (activiteiten, vakanties) voor een individuele bewoner zijn niet altijd reƫel. Dat komt mede door veranderde financieringsstromen.

Wat houdt het in?

Vanuit locatie Ottho Heldringstraat wordt voorafgaand aan de opname al met familie en cliƫnt gesproken over wat Cordaan wel en niet kan bieden. En waar de familie zelf een rol heeft om het leven van een bewoner te veraangenamen. Dat geldt bijvoorbeeld voor het naar buiten gaan (wandelen) of het op vakantie gaan. De locatie wil graag met de familie en bewoner meedenken over hoe dit mogelijk gemaakt kan worden. Bijvoorbeeld op vakantie naar het land van herkomst, hoe maak je dat mogelijk zonder daar financieel op stuk te lopen (in relatie tot mutatievergoeding). De afspraak is dat het mag, maar maximaal 2 weken in verband met de financiering.

Wat levert het op?

Zoveel mogelijk duidelijkheid over wat wel en niet kan zorgt voor de juiste verwachtingen en zet familie in de juiste actieve rol: zoveel mogelijk samen realiseren wat een bewoner in de thuissituatie ook nog deed.

Contactpersoon

Annemiek van Dullemen

Kosten